„Na všech závodech, kde jsme chtěli uspět, se nám to vždy podařilo,“ říká po ukončené podivné sezoně Vladimír Vávra, šéf nejlepšího tuzemského týmu silničních cyklistů Elkov/Kasper, jehož závodníci jsou členy Olymp CS MV.
„Dokonce by se dalo říct, že jsme ze žádné soutěže neodjeli zklamaní a přes všechna omezení jsme nakonec na závodních tratích odjezdili pěknou porci kilometrů,“ hodnotí rok 2020. V evropském žebříčku kontinentálních týmů drží aktuálně 2. pozici, což je velmi dobrý výsledek. Předstihla je jen polská stáj Mazowsze Serce Polski, která má víc jezdců, a v jednom termínu tak mohla jezdit na dvou závodech a získávat víc bodů. V celkovém WorldTour rankingu se v konkurenci stájí z nejvyšších divizí vyšplhali na 35. příčku.
„Zásadní metou pro nás letos bylo mistrovství republiky. Odvážíme si z něj tituly v silničním závodě v elitní kategorii i v časovce do 23 let. S takovým výsledkem nemůžeme být nespokojení. Navíc se naši cyklisté nominovali na světový i evropský šampionát. Z mistrovství Evropy ve francouzském Plouay si Adam Ťoupalík, Jan Bárta i Jakub Otruba přivezli umístění v elitní desítce,“ pokračuje Vávra, který vede tým s trenérem Otou Fialou.
Do výčtu úspěchů přidává i další závody. „Na etapáku Czech Tour jsme vybojovali ocenění pro nejlepší tým. To pro nás má velkou váhu a ukazuje sílu celé sestavy. Jakub Otruba obhájil dres pro
nejlepšího jezdce do 23 let a Adam Ťoupalík skončil v celkovém účtování čtvrtý. Předvedli jsme totiž bezchybný výkon v týmové časovce a také v královské etapě. Tehdy právě naši kluci Jan Bárta, Michal Schlegel a Dominik Neuman dokázali sjet únik, který měl kvalitní obsazení a vypracoval si až čtyřminutový náskok.“ Tečkou za výsledkově kvalitním rokem je celkové vítězství Matěje Zahálky v Českém poháru, naše formace ovládla i soutěž týmů a medaile neutekly ani na republikovém mistrovství v časovce družstev.
„Je možné, že je před námi i další specifická sezona,“ zamýšlí se nad budoucností Vávra, sám bývalý kvalitní reprezentant. Už teď má jasno o sestavě, s níž se v listopadu pustí do přípravy. Odchází Karel Hník a ze zdravotních důvodů musel kariéru ukončit František Sisr. Ten zůstává v týmu jako mechanik. Jejich místa zaujmou mladíci Jakub Ťoupalík a Petr Kelemen.
„V příštím roce uděláme vše, co bude v našich silách, aby se Jan Bárta kvalifikoval do olympijské časovky. Samozřejmě, že v osobě Josefa Černého, který u nás také jezdil a teď se ukázal skvěle na Giru, má teď obrovskou konkurenci, takže to pro něho nebude vůbec lehké. Přesto jsem přesvědčený, že Bárta je pořád jediný český závodník, který dokáže i v pětatřiceti Černému v časovce konkurovat,“ nevzdává naději. Tým po letech mění kola, přesedá na značku Wilier.
Foto: Elkov/Kasper Jan Brychta